zaterdag 13 juli 2013

Heb je nou echt niks beters te doen dan?

Zoals ik in een vorige blog al meldde, was ik een tijd terug druk bezig met een interactieve kaart van het département 71 (Saône-et-Loire) waarop alle romaanse gebouwen staan aangegeven.

Saône-et-loire (71)
Inmiddels is er alweer aardig wat tijd verstreken, en hoewel nog niet helemaal afgerond, zijn er inmiddels 4 kaarten klaar, die heel Bourgogne bestrijken. Het leek logisch om de indeling van Eduard van Boxtels website te volgen, hetgeen ik dan ook braaf gedaan heb. En zoals dat gaat, is er uiteindelijk een opmerkelijk verschil ontstaan tussen de eerste versie en de huidige.







Côte-d'Or (21)
De stand van zaken:
Saône-et-Loire (71) is helemaal klaar. Alles wat er bij van Boxtel aan romaans te vinden is, staat nu op de kaart en is eenvoudig te vinden. Het linker menu geeft de plaatsnamen waar zich iets romaans bevindt op alfabetische volgorde aan. Door in of uit te zoomen kan eenvoudig gevonden worden of zich in de buurt van de gezochte plaatsnaam nog meer romaanse gebouwen bevinden, en zo ja, hoe interessant die dan zijn. Voor dat laatste hanteer ik het systeem van van Boxtel. Om doublures van blogs te voorkomen, heb ik de "gebruiksaanwijzing" voor de kaart ondergebracht bij mijn "Lexicon romaanse architectuur". De link hierna geeft rechtstreeks toegang tot de gebruiksaanwijzing voor Département 71 (deze beschrijving geldt ook voor de overige departementen).


Nièvre (58)

De link naar de kaarten zelf staat hieronder:

Interactieve kaart Saône-et-Loire (71)

Interactieve kaart Côte-d'Or (21) 

Interactieve kaart Nièvre (58)

Interactieve kaart Yonne (89)




Yonne (89)

Côte d'Or (21), Nièvre (58) en Yonne (89) zijn inmiddels ook helemaal klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten